Login

Zveřejněno v Venku

Krnské jezero

středa, 01 červenec 2015 07:54 Napsal(a)

Obloha nevěští nic dobré, je pod mrakem, zatím ale bez deště. Já tomu říkám, že: "venku tomu visí nohy". Stejně balíme baťůžky, svačinu a vyrážíme. Náš plán je autem dojet k Domu dr. Klementa Juga v Lepeni, kde by měla být možnost vozidlo zanechat na parkovišti. Úzká silnička kolem potoka Lepenjica vede nahoru do údolí a končí u Domu dr. Klementa Juga v Lepeni. Důkladná příprava a vložení gpx souřadnic všech míst ze, kterých budeme vycházet, do navigace se vyplatilo. Přijíždíme až na malý plácek (parkoviště) u Domu dr. Juga, který slouží jako restaurace a ubytovací zařízení.

Pár informací

Info o trase

Galerie

Naložíme batohy na záda a vyrážíme chodníkem směr Krnské jezero. Chodník se klikatí lesem, řekl bych, středně prudkým stoupáním. Počasí se změnilo, "nohy se spustili", začali přeháňky. Naštěstí neprší moc, chvíli prší, chvíli ne, a tak stačí jenom vodě odolná bunda. Cesta lesem neposkytuje žádné výhledy, ale za to je příjemná a v případě slunečního počasí půjdete pořád ve stínu.

Výstup k jezeru se zdá nekonečný, pořád jen les a les, jezero nikde. Chodník vystoupá do jakéhosi průsmyku a pak začne klesat. Jdeme kolem "měrky sněhu". Sloup, na kterém je vyznačená výška sněhu v uplynulých letech. Některé čísla jsou úctyhodné... U rozcestníku volíme sestup k chatě, je otevřená i když tu panuje čilý stavební ruch. Nechce se nám sedět a poslouchat hrčení míchačky, tak procházíme a nabíráme směr k jezeru.

Míjíme salaš a konečně se začíná otvírat údolí sevřené okolními vrchy. Zbývají poslední stovky metrů a my přicházíme na břeh Krnského jezera. Obloha temná, nevlídná, místo sluníčka a ležení u vody, začíná silně pršet. Tak jenom pár fotek, jen proto aby byl důkaz, že jsme tam byli. Celou cestu jsme nic nejedli, svačina měla být u jezera s nohami namočenými v průzračné vodě. Hlad je veliký, a tak nezbývá nic jiného, než zalézt do díry (nevím jestli to byl nějaký bunkr, nebo bůhví co), ale neprší nám do jídla. Jenom rychlá svačina a vydat se na cestu zpět.

Déšť na chvíli ustal. Šlapeme rychle. V polovině kopce se přihnala silná bouře. Bundy nepromokly, ale cítím jak mi voda stéká po lýtkách přímo do bot. Za chvíli jsme od pasu dolu promočeni na kost. Když přicházíme k autu tak přestává pršet. Svlékáme mokré "hadry", z batohu taháme suché a převlékáme se. Původní plán byl, že zajdeme do "Domu.." na kafe, ale nemáme náladu. Jedeme rozdělat oheň v krbu a sušit a sušit...

Pár informací (snad užitečných)
Dom dr. Klementa Juga v Lepeni
Ve dvou restauračních místnostech je k dispozici 40 míst, barový pult; u stolů před chatou je 50 míst. Ubytovat se je možné v 8-mi pokojích s 38 lůžky. Toaleta, umývárna s teplou a studenou vodou je v domě a ve vedlejší budově. Restaurační prostory jsou vytápěny kamny.
Dům se nachází v nadmořské výšce 700m.
GPS Northing (N) : 46,3041
GPS Easting (E) : 13,6822

Krnské jezero
V nadmořské výšce 1340m leží jezero ledovcového původu dlouhé 400m a hluboké 17m.
Během války byly do jezera vypuštěné malé ryby (Phoxinus Leavis - Střevle potoční). Jde o druh rozšířený po celé Evropě, žijící v potocích a chladných vodách štěrkových a kamenitých jezer. Tyto drobné rybky slouží jako potrava pro pstruhy, které zde žijí. Svahy jsou porostlé řídkou smrčinou. Jezero je uzavřené v kotlině na úpatí mohutných rozeklaných hor, které skýtají nádhernou podívanou při západu slunce. Bohužel jako tradičně nám počasí nepřeje a my si odškrtáváme další "prochcaný" den. Tak snad ten příští třetí rok, to už bude lepší.

Nedaleko leží Dupeljsko jezero, které je ale menší a není ani tak hluboké.

Info o trase (snad trošičku pomůže k představě o tom co Vás čeká)
Statistika z navigace:

• Délka trasy (k jezeru a zpět) 17,5km
  • Doba cesty (čas pohybu) 4h21min.
  • Max. nadmořská výška 1445m (průsmyk, pak se sestupuje k jezeru)
  • Výstup 839m

Profil trasy

GPX ke stažení
Trasa je tak jak ji zaznamenala navigace. Je třeba počítat s možnou nepřesností, případnými "odskoky", zvláště v místech s horším příjmem družicového signálu. Mít dobrou papírovou mapu nikdy neuškodí :-))))

Dostupné soubory:

(0 hlasů)
Více z této kategorie: « Výstup na Krn

Zanechat komentář

Ujistěte se, že zadáte požadované informace, tam kde je vyznačeno (*). Kód HTML není povolen.

Populární

„Čas si vymysleli lidé, aby věděli, od kdy do kdy a co za to.“ Jan Werich