Login

Zveřejněno v Venku

Bastei

úterý, 04 říjen 2016 12:33 Napsal(a)

Bastei je snad nejnavštěvovanější místem v Saském Švýcarsku. Podle někoho úchvatné místo, podle mě stačí vidět jednou a víc ne. Proč? No proto, že nesnáším procesí lidí. Zde skutečně potkáte zástupy turistů, hlavně z východu, kde "šéf" má někde zapíchnutou vlaječku aby se nikdo neztratil. Autobus je přiveze k hotelu a zase odveze...

Info o trase (aby jste měli představu o tom co Vás čeká)
Pokud zvolíte stejně jako my za výchozí bod malé placené parkoviště nad obcí Kurort Rathen zavede vás červená turistická značka do obce a pak dále do skal vedou tři značky zelená, modra a fialová. Z parkoviště sestupujeme po silnici do ospalé vesnice. Je zde pár penzionu, hotýlků a malých krámků. Od rozcestníku pokračuje na Bastei několik značek, ztratit se nemůžete. Výstup je poměrně strmý, ale jen co dosáhnete mostu, pokračujete více méně po rovince až k panoramatické restauraci. Mají zde celkem dobré kafe, a tak posvačíme a kocháme se hezkým rozhledem.

Pokračujeme dál po fialové značce kolem hotelu Bastei k dalšímu rozcestníku Lohmener Parkplatz. Zůstáváme věrní fialové a sestupujeme zpět do údolí. Trasa vede kolem odpočívky Ganshütte, od ní se jde spíše po schodech, tak jak to ve skalních městech bývá. Cely sestup máte možnost obdivovat vysoké skalní masívy, procházíte chladnými soutěskami. U rozcestníku a bodu záchrany Amselgund se značky rozdělují modrá, zelená, fialová odbočují vlevo spolu s červenou, která se k nim přidala, do města Rathewalde. My se vydáváme vpravo po červené zpět do obce Kurort na parkoviště k autu. Cesta vede kolem Kosího jezera, jehož vody můžete zčeřit vesly loďky.

Statistika z navigace:

• Celková délka trasy: 11km
  • Doba cesty (čistý čas chůze): 2h 50min.
  • Max. nadmořská výška: 319m.n.m.

Profil trasy

GPX ke stažení
Trasa je tak jak ji zaznamenala navigace. Je třeba počítat s možnou nepřesností, případnými "odskoky", zvláště v místech s horším příjmem družicového signálu. Mít dobrou papírovou mapu nikdy neuškodí :-))))

Dostupné soubory:
Bastei OBLÍBENÉ
(0 hlasů)

Datum 2017-03-02 Velikost souboru 453.32 KB Stáhnout 178 Stáhnout

Pár informací
Bastei je skalní útvar s vyhlídkovými plošinami tyčící se do výše 194m nad hladinu Labe. Nabízí široké rozhledy do údolí řeky a na Labské pískovce. Celý útvar tvoří přírodní rezevaci Naturschutzgebiet Bastei, která má rozlohu okolo 800 hektarů. Největší atrakcí je dlouhý kamenný most o délce 76 metrů vklíněný mezi skály, tzv. Basteibrücke. Kamenný most vznikl lidskou rukou již v roce 1826, kdy se Saské Švýcarsko začalo zpřístupňovat prvním turistům.

Most dostal dnešní podobu v roce 1851 a vede přes Kuní jámu (Mardertelle) a spojuje tak Bastei se skálou Neurathen. Zajímavostí je skalní divadlo Felsenbühne s kapacitou 2000 míst. Bylo zřízeno v roce 1936. které bylo zřízeno v roce 1936.

Naposledy změněno čtvrtek, 02 březen 2017 07:55
Číst 346 krát
Ohodnotit tuto položku
(0 hlasů)
Více z této kategorie: « Kasprowy wierch Krasij Vrch »

Související položky (podle značky)

Zanechat komentář

Ujistěte se, že zadáte požadované informace, tam kde je vyznačeno (*). Kód HTML není povolen.

Populární

„Mít rád lidi a milovat lidi to je celé tajemství a snad jediný recept na štěstí.“ Jan Werich